26maj2018

26 Maj 2018    |    Imieniny obchodzą: Filip, Paulina, Marianna
Jesteś tutaj: Home » styl życia » Dla mężczyzn » Zero nadwagi i prężne muskuły bez wysiłku na siłowni - naukowcy wynaleźli cudowną pigułkę

Choć mowa tu o legendarnych amerykańskich naukowcach, to cała sprawa wygląda poważnie. Wyniki eksperymentów na zwierzętach dały zaskakujące rezultaty.

Eksperci twierdzą, że ich odkrycie będzie rozwiązaniem dla osób, które z jakichś powodów nie mogą uprawiać aktywności fizycznej. Dzięki temu wynalazkowi będą mogły uzyskać efekty zbliżone do tych, którymi cieszą się bywalcy siłowni.

Jak na razie badania zostały przeprowadzone na myszach. Wyniki testów są obiecujące. Nawet bardzo otyłe gryzonie, będące na wysoko tłuszczowej diecie, po wstrzyknięciu substancji szybko straciły na wadze.

Dodatkowo działanie medykamentu pozwoliło na znaczne uregulowanie poziomu cholesterolu we krwi. Naukowcy dostrzegli również, że myszy zaczęły zużywać więcej tlenu, mimo że ich aktywność fizyczna się nie zwiększyła. Ta obserwacja sugeruje, że ich przemiana materii była znacznie szybsza.

Naukowcy podjęli również współpracę z badaczami z innych instytutów, między innymi z francuskiego Pasteur Institute. Mają nadzieję, że wspólnie uda im się odkryć, w jaki sposób badane przez nich substancje mogą wpływać na pracę mięśni i pobudzać ich niewidzialną aktywność.

Prowadzone badania już dowiodły, że substancja aktywuje białko REV-ERB, jednak w dalszym ciągu nie odkryto, w jaki sposób dokładnie wpływa na mięśnie. Nie jest wykluczone, że w przyszłości, taki lek sprawi, że osoby, które nie mogą uprawiać sportów będą mogły zachować kondycję i cieszyć się dobrym zdrowiem.

źródło: menstram.pl