21maj2018

21 Maj 2018    |    Imieniny obchodzą: Tymoteusz, Wiktor, Kryspin
trans 
Get Adobe Flash player
Jesteś tutaj: Home » Pasje » separator pasja » Fitness » Top 4 jesienne porady dla biegających

Top 4 jesienne porady dla biegających

Nie wiesz jak przygotować się do biegania w chłodniejszych warunkach? Podpowiadamy! 

gtrdfxdi

1. Bądź widoczna

Dni są teraz krótkie i szybciej zapada zmierzch, pojawiają się mgły, które ograniczają widoczność. Jeśli więc biegasz blisko ulicy, zakładaj kurtkę z elementami odblaskowymi. Dzięki temu zwiększysz o 400% dystans, z którego będziesz widoczna. Gdy biegasz po zmierzchu, wybieraj bezpieczne, oświetlone chodniki i dróżki osiedlowe.

2. Nie daj się deszczowi

Podobno bieganie podczas deszczu daje niezapomniane wrażenia ale, by nie skończyło się przeziębieniem, warto pamiętać, że w takich warunkach ciało traci ciepło dwukrotnie szybciej niż kiedy na dworze jest sucho. Konieczna będzie więc nieprzemakalna, ale oddychająca kurtka
z kapturem. Jeśli marzną ci nogi, zaopatrz się w specjalnie impregnowane spodnie przystosowane do biegania w deszczu. Przydadzą się też buty trekkingowe o dobrej przyczepności.

3. Przygotuj się do treningu w nowych warunkach

Przed treningiem zrób energiczną rozgrzewkę w pomieszczeniu – dzięki niej nie dopuścisz do szybkiego wychłodzenia organizmu. Po powrocie, od razu zmień ubranie na suche (i nie zapominaj o wysuszeniu przemoczonych butów!).

4. Potrzebujesz dodatkowej porcji energii

Przed treningiem w takich ekstremalnych warunkach zjedz przekąskę bogatą w węglowodany (albo zabierz ją ze sobą).

napisane na podstawie artykułu opublikowanego w miesięczniku Vita

źródło: polki.pl