20wrzesień2018

20 Wrzesień 2018    |    Imieniny obchodzą: Renata, Filipina, Eustachy
trans 
Get Adobe Flash player
Jesteś tutaj: Home » Pasje » separator pasja2 » Taniec » Taniec dziecka

Taniec dziecka

Taniec od zawsze grał istotną rolę w życiu człowieka, gdyż pomaga w zrozumieniu i przeżywaniu emocji, usprawnia ciało i dotlenia umysł dlatego też jest niezwykle ważny w prawidłowym rozwoju dzieci. Ruch, podobnie jak zabawa jest naturalną potrzebą fizjologiczną u dzieci, dlatego też taniec może dawać ogromną satysfakcję, dlaczego więc tego nie wykorzystać?


Można by zapytać, jakie korzyści, prócz zabawy dziecko będzie czerpało poprzez udział w zajęciach tanecznych. Ćwiczenia ruchowo–taneczne rozwijają szereg zdolności psychofizycznych dziecka. Zaczynając od oczywistości - poprawa sprawności fizycznej. Dziecko wzmacnia mięśnie i rozciąga je, uczy się prawidłowej postaw co skutkuje "prostymi" plecami. Zmniejsza się ryzyko wad postawy. Taniec wyzwala pozytywne emocje, niweluje napięcie nerwowe, sprzyja odprężeniu. Dzięki takiej formie ruchowej dzieci wyzbywają się kompleksów i zahamowań, są bardziej otwarte, mniej nieśmiałe. Można powiedzieć, że taniec "otwiera umysł" i działa pobudzająco na dziecięcą wyobraźnię. Uczy koncentracji, rozwija spostrzegawczość, orientację w przestrzeni, koordynację ruchową, a poprzez naukę, powtarzanie sekwencji kroków i ruchów poprawia pamięć, a co za tym idzie- dziecko uczy się lepiej i szybciej. Zajęcia taneczne wyrabiają również u dziecka poczucie estetyki i piękna, nadają ruchom płynności, lekkości, poprawiają płynność i sprężystość ruchu.

Nierzadko nauczyciele tańca wprowadzają do zajęć elementy jogi. Są to ćwiczenia, które można wykorzystać zarówno w rozgrzewce jak i przy zakończeniu zajęć. Joga może ożywić zmęczone i ospałe dziecko, jak również uspokoić i rozluźnić dziecko spięte, nerwowe. Poprawia zdolność koncentracji, uczy świadomości ciała. Wykorzystując asany poprawia się giętkość i sprawność ciała, a także kształtuje się równowagę. Można je oczywiście ćwiczyć z dzieckiem w domu. Stojąc na stabilnym podłożu, boso wyobraźmy sobie, że jesteśmy potężnym drzewem. Stajemy na lewej nodze, opieramy podeszwę prawej stopy na wewnętrznej stronie lewego uda, następnie unosimy ręce wysoko w górę i łączymy dłonie. Pozycję należy wytrzymać około 10 sekund. Asanę powtarzamy zmieniając nogę. Następnie klęcząc "na czworakach" robimy tak zwany "koci grzbiet". Dociągamy brodę do klatki piersiowej i mocno zaokrąglamy plecy, a następnie naprężamy plecy ciągnąc brzuch ku podłodze a wzrok do sufitu.

Oczywistym jest, że efektów działania tańca na dziecko nie zauważymy od razu, jest to proces, ale biorąc pod uwagę naturalną, spontaniczną potrzebę bytności z muzyką i tańcem należy ją wykorzystywać do lepszego rozwoju malucha.

źródło:dooktor.pl ; foto :szkolytanca.pl