18styczeń2018

18 Styczeń 2018    |    Imieniny obchodzą: Piotr, Małgorzata
trans 
Get Adobe Flash player
Jesteś tutaj: Home » Pasje » separator pasja2 » Rower » Kobieta w ciąży i rower?

Kobieta w ciąży i rower?

Kochasz jeździć rowerem, ale teraz oczekujesz nowego członka rodziny, który być może również pokocha ten sport. Stajesz przed dylematem i zastanawiasz się, czy kontynuowanie jazdy na rowerze będzie dla Ciebie i Twojego dziecka bezpieczne. Jakiekolwiek wcześniej opinie słyszałaś, prawda jest taka, że wcale nie musisz sobie odmawiać tej przyjemności.


Choć większość kobiet, zapewne nie będzie mogła jeździć rowerem, przez cały okres trwania ciąży, to jednak prawdopodobnie będzie w stanie, to robić przez dłuższy czas – nawet do tygodnia przed porodem!

Ciąża to niewątpliwie moment, kiedy musisz zwracać szczególną uwagę na swoje ciało i zachowywać ostrożność przy wysiłku fizycznym. Nie oznacza to jednak, że nie możesz wykonywać żadnych czynności. Jazda na rowerze daje więcej korzyści, niż Ci się wydaję. Zwiększa przepływ krwi, a także przepuszczalność tlenu, redukuje stres oraz poprawia nastrój. Ponadto, utrzymywanie sprawności fizycznej, zwiększy Twoją wytrzymałość podczas porodu. Natomiast po urodzeniu dziecka, szybko powrócisz do pełni sił i zdrowia.

Jazda na rowerze w ciąży jest wskazana

Spośród wszystkich ćwiczeń przedporodowych, jazda na rowerze jest jednym z najlepszych. Dlaczego? Przede wszystkim przez płynność ruchu, a także przez to, że nie wymaga podnoszenia, skoków i innych gwałtownych czynności. Poza tym, na rowerze zawsze możemy zmienić poziom wysiłku, obniżyć intensywność jazdy. Prawdopodobnie dla kobiet w ciąży lepszy od roweru może być tylko basen.

Zachowaj ostrożność na rowerze w czasie ciąży

Nie może odbyć się jednak bez pewnych przestróg. Istnieje bowiem kilka ważnych kwestii, które należy wziąć pod uwagę.

Przede wszystkim pamiętaj, że Twoje ciało się teraz całkowicie zmieniło. Zawsze należy być ostrożnym i w razie potrzeby, warto konsultować się z lekarzem. W czasie ciąży musisz mieć dodatkowe 300 kalorii dziennie. Jeśli jedziesz, nawet na krótką przejażdżkę, będzie potrzebować ich 500.

Począwszy od około czwartego miesiąca ciąży środek ciężkości ciała się zmienia, co powoduje problemy z równowagą. Dlatego udając się w trasę staraj się wybierać takie drogi, które mają łagodny przebieg, gdzie nie ma ostrych zakrętów i dużych wybojów. Ponadto, nie jedź zbyt daleko od domu, miej zawsze przy sobie telefon komórkowy i najlepiej zabieraj na wycieczki kogoś ze znajomych.

Czy jazda rowerem podczas ciąży jest bezpieczna?

Po tym co przeczytałaś zapewne zastanawiasz się, czy ewentualny upadek z roweru może zaszkodzić dziecku. Odpowiedź jest prosta. Nie, jeśli nie jest on zbyt poważny. Niemniej jednak, jeśli nastąpi spadek ruchu płodowego lub wystąpią skurcze macicy bądź, co gorsze, krwawienie – zawsze bezpiecznie będzie skonsultować się z lekarzem.

Dodatkowe wskazówki i rady

- Zawsze miej przy sobie wystarczającą ilość wody. Jest ona potrzebna zarówno Tobie, jak i Twojemu dziecku. W czasie ciąży, ciało ma tendencję do wytwarzania większej ilości potu, co powoduje szybką utratę potrzebnych płynów. Nie można więc doprowadzić do wzrostu oksytocyny, która powoduje skurcze.

- Podczas jazdy, na bieżąco monitoruj rytm pracy Twojego serca. Jeśli tętno przekracza 140 uderzeń na minutę, natychmiast się zatrzymaj.

- Jeśli zależy Ci, by podczas jazdy siedzieć na rowerze prosto, podnieść w miarę możliwości kierownice, oraz odchyl siodełko w dół. Następnie sprawdź, czy zmienił się nacisk masy ciała na ręce i miednice.

- Pamiętaj także, by zakładać luźne ubrania, które nie będą powodowały ucisków, czy też dyskomfortu. Mogą być to np. t-shirt i szorty.

Podsumowując – jeśli w opinii lekarskiej nie ma żadnych innych przeciwwskazań co do tego, byś mogła jeździć na rowerze, bądź pewna, że przyniesie Ci ona dużo korzyści i satysfakcji!

źródło: pedaluj.pl ; foto : pedaluj.pl