21maj2018

21 Maj 2018    |    Imieniny obchodzą: Tymoteusz, Wiktor, Kryspin
trans 
Get Adobe Flash player
Jesteś tutaj: Home » Pasje » separator pasja2 » Pozostałe
objadanie-sie-chlebem

Jak interpretować swój apetyt – cz.1: zajadanie się chlebem. Antidotum: kuracja drożdżowa

Czy objadasz się jakimiś szczególnym produktem w momentach stresu? Czy wieczorami przed telewizorem zajadasz się słodyczami lub serami? Czy usprawiedliwiasz takie zachowanie, powtarzając jak mantrę obiegową opinię, że organizm wie najlepiej czego mu brakuje? W tej serii artykułów postaramy Ci się wyjaśnić, jak interpretować wzmożony apetyt na określone produkty i jak z tym walczyć.

2962e666-2ac2-4e81-b3f3-243ef6831b9c.file

Sprytne sposoby na oszczędzanie

Zaradność to nie skąpstwo. Dlatego warto zużywać wszystko, co napakujemy do lodówki i nie włączać napełnionej tylko do połowy pralki. 

Mrozone-brokuly

Mrożone brokuły, gotowane w wysokich temperaturach, tracą swoje właściwości!

Zamrożone brokuły nie zachowują swoich zdolności wytwarzania sulforafanu, czyli silnego związku przeciwnowotworowego. Oznacza to, że mimo wciąż dobrego smaku, nie mają już właściwości antyrakowych. Tak wynika z badania naukowców z University of Illinois, którzy wyjaśniają, że fakt blanszowania warzyw w wysokiej temperaturze (wstęp do mrożenia) niszczy myrozynazę, czyli enzym, który pozwala na produkcję sulforafanu.

Owoce-morza1

Skarby morza na talerzu

Owoce morza to wciąż kontrowersyjne danie. Coś jednak musi być w nich wyjątkowego, skoro na świecie robią taką furorę i zyskują coraz szczerszą rzeszę oddanych miłośników. Jeśli więc tradycyjna kuchnia wydaje się nużąca, odważ się i wyrusz na kulinarną przygodę z owocami morza.

Konfitura wiśniowa z migdałami prażonymi w karmelu

Sezon na wiśnie w pełni! To idealny moment na zachowanie słodyczy owoców na dłużej. Doskonałym pomysłem jest konfitura wiśniowa – zwłaszcza, że jej przygotowanie jest proste i szybkie. Jego unikalna formuła umożliwia indywidualne dobranie ilości dosypywanego cukru (od 350 do 500 g).

68438.ARTICLE.ART DS v20130617092415557

Co jeść w lecie?

Lato to dobry czas na porzucenie ciężkostrawnych dań. Właśnie teraz częściej warto sięgać po warzywa i owoce. Nie zapominajmy także o piciu większej ilości płynów. O prawach układania diety podczas lata opowiadają dietetyk Ewa Myszka oraz psychodietetyk Anna Januszewicz z NutriVitalClinic, centrum kompleksowego leczenia nadwagi i otyłości.