20sierpień2018

20 Sierpień 2018    |    Imieniny obchodzą: Sabina, Sobiesław, Bernard
trans 
Get Adobe Flash player
Jesteś tutaj: Home » O mieście » separator » Turystyka » Przybywa turystów na jeziorach Kanału Ślesińskiego

Przybywa turystów na jeziorach Kanału Ślesińskiego

Ruch turystyczny na jeziorach Kanału Ślesińskiego wzrósł na przestrzeni siedmiu lat o prawie 200 procent. To najnowsze dane Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Poznaniu dotyczące śluzowania jednostek sportowo-turystycznych i statków pasażerskich na Wielkiej Pętli Wielkopolski w latach 2006-2014.



Przybywa turystów na jeziorach Kanału Ślesińskiego

Liczący 32 kilometry szlak żeglowny łączący rzekę Wartę z jeziorem Gopło (Kanał Ślesiński) odwiedziły w ubiegłym roku 1972 jednostki pływające: głównie łodzie motorowe, jachty, małe statki sportowe i turystyczne oraz kajaki.  Dla porównania, w roku  2006 było ich tylko 659. Tendencja wzrostowa objęła cały odcinek Wielkiej Pętli  Wielkopolski. Według analiz RZGW  od 2006 r. zaobserwowano wzrost ruchu turystycznego o 59,8%. Zwiększone zainteresowanie turystyką wodną na obszarze Wielkiej Pętli, to efekt wieloletnich działań służących rozbudowie infrastruktury wodnej, promocji turystyki wodnej oraz produktu pn. „Wielka Pętla Wielkopolski” (WPW), które podejmowane były wspólnie przez przedstawicieli samorządów zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie liczącego 690 km szlaku żeglugowego, a także organizacji pozarządowych i podmiotów gospodarczych, w tym branży turystycznej i osób prywatnych. To także wpływ kilkunastomiesięcznej kampanii promocyjnej przyrodniczej atrakcyjności szlaku wodnego oraz walorów rekreacyjno-kulturowych pobliskich miast i miasteczek prowadzonej w ramach projektu pn. „Kompleksowa promocja markowego produktu turystyki wodnej Wielka Pętla Wielkopolski”. W przedsięwzięciu, którego liderem jest Wielkopolska Organizacja Turystyczna (WOT), uczestniczy 28 partnerów, w tym również Powiat Koniński, gminy Ślesin i Skulsk oraz miasto Konin. Ostatnie dwa lata aktywności samorządu powiatu na rzecz rozwoju i promocji turystyki wodnej zdominowały działania związane z udziałem w projekcie służącym kampanii promocyjnej Wielkiej Pętli Wielkopolski. Wydział Promocji i Rozwoju konińskiego Starostwa współpracował z Wielkopolską Organizacją Turystyczną m.in. przy opracowaniu przewodnika nawigacyjnego, spotu telewizyjnego, wizyt studyjnych czy organizacji stoisk podczas krajowych i zagranicznych targów turystycznych. Szczególne znaczenie miały też działania realizowane przez wydział lokalnie. Zarówno kampania billboardowa dla konińskiego odcinka Wielkiej Pętli, jak i współorganizacja imprez na szlaku wodnym (np.  zimowych regat barbórkowych) wzmocniły efekt promocyjny projektu. „Kompleksowa promocja markowego produktu turystyki wodnej Wielka Pętla Wielkopolski” będzie kontynuowana do 2015 roku.